May 9, 2009

'Pertunangan'

Since tahun ni, aku n Shifa, my fiancee memang dah confirm nak bersatu, so post kali ni aku reveal a few gambar masa kitorang bertunang dulu. Sebenarnya, semasa aku mula2 masuk USM, ramai kawan2 y x percaya kata aku ni dah bertunang. Aku pun malas la nak komen lebih, biar jer diorang semua buat andaian. Lagipun, sesetengah mentaliti orang kita ni masih x berkembang, sesuatu perkara y baik selalu ditafsirkan sebagai negatif n sebagainya.

Last Friday, parent aku dah bertandang ke Kamunting, ke rumah Shifa untuk tetapkan belanja kahwin n tarikh. Up to this time, aku rasa biar aku rahsiakan dulu tarikhnya. Whatever, it is still this year. Gedik cakap, ni kira tahun last aku la as bujang (n teruna, hehe).


For information, aku dah mengikat tali pertunangan dengan Nur Asshifa Md. Noh sejak 5 tahun y lalu. Lamakan. Tapi ok, since that kitorang dapat kenal hati budi masing2, including keluarga. Aku maa mula berkawan dengan Shifa, x macam orang lain. Aku rapat dengan dia last day masa kat matrik dulu. Sejak tu, x pernah jumpa. Rapat cuma dalam telefon jer. Aku hanya jumpa dia sekali jer, before aku fly ke Dublin. Stay kat sana 2 tahun. Balik, pas 2 minggu kat Malaysia, parent aku pun g rumah dia, nak ikat kami berdua. Majlis y sangat simple, tapi happening. Masa tu kami x plan bila nak kahwin since dua2 still belajar. Alhamdulillah sebab hubungan ni mampu pergi jauh sehingga ke hari ni.


Memang banyak dugaan. Lautan mana x bergelora. Tapi anak2 ombak jer, bukan tsunami pun. Semua tu mematangkan lagi relationship ni. Aku pun dah kenal hati budi tunang aku ni. Semoga relationship ni kekal sehingga akhir hayat. Kalau nak ada cinta baru pun, aku rasa dah penat start balik dari mula(joking). Love is soul. Whatever, love Allah come first..

p/s: Kad2 belum pun ditempah. Semua masih berjalan lancar..

3 comments:

fuzama said...

alhamdulillah. aku doa semoga semua selamat dan dalam rahmat Allah sentiasa.

nak jemput aku..pakai email n sms pun ok..hehehe

Hafezul said...

To Fuzama: Thanks buddy..

beeRamza said...

aku baru bace post ni..sweet jer korang.. semoga dirahmati hingga ke akhir hayat~ nnt wat satu kad besar tampal kat skul bio..senang ajak sume orang skali! hahahha