May 12, 2009

'Kita yang Tertewas'

Keputusan mahkamah tinggi dengan keputusan bahawa PR masih memegang tampuk negeri Perak secara sah membawa maksud y cukup mendalam kepada semua pihak untuk berfikir. Walaupun telah memerintah negara selama 52 tahun, namun merampas Perak melalui lompat pari adalah tindakan y paling tidak bijak n tidak matang y pernah dilakukan oleh kerajaan BN. Rakyat diletakkan sebagai mangsa akibat kerakusan semua pemimpin tidak kira pembangkang atau kerajaan dalam berpolitik.

Keputusan semalam sebenarnya membuka lebih peluang kepada sesetengah parti untuk melakukan kekacauan di negara kita ini. Semakin lama, semakin rakus mereka cuba untuk menguasai negara ini, seperti y telah terjadi di Singapura. Sekiranya dilakukan pilihanraya DUN di Perak sekalipun, Melayu masih tidak akan berkuasa. Orang bukan Melayu akan bersama2 berpakat untuk menguasai kerajaan, seterusnya negara ini. Mahukah kita, sebagai bumiputera, perkara2 sebegini terjadi semasa kita masih hidup. Tolak ketepi Anwar Ibrahim, Nizar Jamaluddin kerana mereka merupakan pemimpin y paling bodoh dalam sejarah Malaysia y memperjudikan nasib bangsa ke tangan bangsa lain. Apa y ada dalam pemikiran mereka adalah kuasa n kekayaan. Itu sahaja.

Sebenarnya, Melayu perlu dikejutkan dari lena y tak pernah bangun n terjaga ini. Biarlah bangsa kita mengemis di tanahair sendiri satu masa nanti. Sekarang ini, kita sesama Melayu berbunuh-bunuhan, bertikam-tikaman semata2 kerana perbezaan ideologi politik n kerana hal2 y teramatlah kecil. Malang nasib kita sekiranya kita berterusan berfikiran sebegini.

p/s: Aku Melayu sejati!

No comments: