Nov 19, 2008

'Malang tak berbau'

Semalam, lepas jer kami balik dari dinner kat Old Town, Syafiq g main futsal. Aku pun cam nak g join geng2 Mardani main futsal kat Mak Mandin. Tapi mmandangkan aku kena bangun awal nak g Belum pagi tadi, aku pun x jadi la nak ikut. Diorang ni main pukul 12 malam. Confirm la balik lewat.

Pas balik dinner before g main futsal, Syafiq sempat lak lawan game FIFA ngan aku. Dia cam xleh fokus sangat n kalah 2-1 ditangan aku. Padahal, aku ni, memang payah n jarang2 dapat tewaskan dia. Kira jaguhla dia ni. Pastu pas habis satu game, dia pun kalut dok pakai baju nak g main futsal pulak. Ok la, walaupun aku jeles xleh nak join, tapi aku x pulak cakap apa2 kat dia. Pastu dia pun kuar, dalam 11.30 malam camtu.

Pastu, dalam pukul 12 lebih, masa tu aku dah ready nak tidur, handset aku pulak berbunyi. Tengok kat handset, Syafiq y calling. Masa tu kat luar hujan tengah lebat. Pastu aku dengar suara Syafiq cam cemas jer. Dia kata dia accident kat atas jambatan. Berderau darah aku masa tu. Dia kata kereta dia remuk teruk part bumper depan. Enjin pun xleh hidup. Aku fikir ni mesti kes langgar belakang ni. Tapi dia cakap dia ok, xder cedera apa2. alhamdulillah lah. Aku tanya la nak aku g ambik ke kat atas jambatan tu, dia kata xyah. Apa2 dia akan call balik. Pastu, dalam pukul 2 camtu dia pun balik, mekanik bengkel y diorang bawa keta dia tu hantarkan. Masa accident tu, nasib baik pakai belt sebab dia kata agak laju gak la dia bawa. Tapi memang salah keta depan keta dia tu. Mamat depan bawa keta Honda dah langgar keta sebiji lagi kat depan. Total, 4 biji keta y accident masa tu. Keta Syafiq keta ke4 la. Pergh, nasib x baik betul. Dahla Sabtu lepas dia accident kat Bayan Baru. Melayang RM400 kena bayar kat keta y dia langgar tu. Sian betul aku tengok mamat ni. Tapi y bagusnya, dia ni jenis rilek jer aku tengok. Tapi tu la, keta dia rosak teruk gak la. Kira, patah kaki la xder transport. Tapi ok, apa2 hal, dia boleh jer pinjam keta aku. Malang ni, memang betul x berbau.

p/s : Pakai la seat belt masa drive. Ingatla orang y tersayang~~~

2 comments:

NA said...

whatt!!!...naseb bek takde pape..

FuzAma said...

innalillah...alhamdulillah selamat...sabar2 ye.ada hikmah tu shafiq.

p/s: tetiba rasa cam hidup ni blh off bila2 masa je kan...ermmm...so hargai dan bertaubat sblm terlambat.