Nov 17, 2008

'Kalau nak cari calon isteri..'

Malam ni, aku ngan sorang housemate aku, Syafik Z amat bertuah kerana berpeluang untuk merasa sendiri air tangan budak2 girls 6-6-3 VSK,haha. Actually, malam ni diorang nak masak untuk budak2 rumah diorang jer. Tapi memandangkan diorang kuar beli barang2 y nak masak tu ngan kitorang, terpaksa la bagi kat kitorang sikit (betul ke?). Actually, untuk malam ni, tugas memasak itu telah di beri kepada manusia paling senior dalam rumah diorang merangkap Ketua Chef iaitu my beloved Shifa.

Petang tadi aku, Shifa n Syafiq g tesco nak beli ikan la. Kononnya nak masak ikan y best2 tapi last dapat beli ikat gerut jer. Tapi ikan tu pun sedap gak aper. Masa nak beli tu, Shifa pun pilih la ikan. Masa tu aku n Syafiq tengok jer. Kononnya nak uji samada Shifa kenal x ikan2 tu semua. Tapi malangnya x banyak y dia kenal. Terpaksalah pas kawin nanti aku ikut dia g pasar (tugas y membosankan,haha~~). Kami pun rekemen la macam2 jenis ikan kat dia. Dah rasa cam pekerja tesco plak dah. Last2, beli ikan gerut 2 ekor, @ nama saintifik dia Nibea soldado untuk dijadikan gulai malam ni. Pergh, ikan tu memang aku suka. Kalau buat gulai, terangkat atas bahu hujung beranda sedap dia. Tapi tengok sapa y masak la,hehe~~. Whatever, aku tau Shifa xkan mengecewakan aku dalam bab masak-memasak ni. Pastu kitorang beli bahan2 lain, daun kerapapoley (daun kari la tu), santan, tomato, bendi n lain2. Ok, kita tengok apa jadi kat ikan gerut tu k malam ni.

Ok, baru jap tadi shifa call suruh ambik gulai. Dah siap dah. Aku pun turun la g ambik. Nampak cam best. Kaler gulai pun pekat jer. Kacang panjang goreng, Shifa punya best menu n x lupa ikan terubuk masin sarawak. Mentang2 la diorang baru balik dari Sarawak, ikan terubuk beli banyak x ingat punya. Tapi, agak malang, aku n Syafiq terlupa nak masak nasi. Ni tengah tunggu nasi masak la ni. So, x tau lagi la camna ras gulai ikan tu. Hope best. Rugi Jam balik kampung, haha~~. Kat bawah ni aku letakkan gambar masakan diorang ni. Apa2 pun, kredit to 'em. n thank you sooooooo much. Camni la kalau nak cari calon isteri. Memasak is not a problem.

p/s: BIG congratulation to our housemate, Jamsari. Tomorrow he has a royal invitation for his best student award. Jam, jangan lupa sebut nama kitorang!!!




1 comment:

FuzAma said...

wah!beruntungnya hang..erm...nnti bolhla pinjm kak syifa utk jadi cikgu masak ek..heee