Jun 28, 2009

'Duta Kecil Ke Rusia'

Semalam, hari y agak sedih n emosi untuk aku n famili aku. Cousin aku, y paling rapat ngan aku, Faiz berlepas ke Rusia untuk melanjutkan pelajaran di dalam bidang Aerospace Engineering. Dia akan stay kat sana selama 5 tahun setengah. Dia pergi atas tajaan MARA melalui Skim Pelajar Cemerlang (SPC) MARA.

Agak ralat jugak masa kenduri untuk meraikan dia sebelum belayar, aku x dapat nak join sebab kena g sampling kat Belum. Tapi, apa2 pun, puas hati jugak la sebab aku dapat hantar dia sampai KLIA semalam. Baru jap tadi dia mesej aku y dia dah sampai Franfurt, Jerman untuk transit sebelum bertolak ke Rusia malam ni.

With parent n siblings plus Makteh

Dut ar ambik gambaq, x clear nih!

Cousins..

Dengan Mak n Bapak..

Dalam2 banyak2 cousin aku, ngan dia ni la aku paling rapat even beza umur 7 tahun. Fizikal dia cam orang umur 25 tahun, so, no wonder la. Dia ni membesar depan mata aku sebab masa dia kecik dulu, dia stay ngan tok aku y kebetulan sebelah rumah aku ja. Pastu, masa sekolah menengah pun, kat Sekolah Sains Pokok Sena, Kedah. So, memang anak Kedah jati la kiranya. Aku memang tabik la kat dia ni sebab dalam famili kitorang, dia memang paling power n genius setakat la ni. Dari sekolah rendah sampai la SPM, memang score straight A ja dalam semua exam.

Kitorang memang rapat. Aku ni dah dia anggap cam abang dia dah since dia pun xdak abang. Asal balik kampung ja, mesti datang rumah aku tidur ngan aku. X kira time raya ka, cuti ka apa ka, memang dok lepak kat rumah aku la even rumah tok kat sebelah ja. Budak ni budak baik. Setakat umur dia 19 tahun ni, belum pernah la kami bergaduh or bermasam muka. Kira dia ni cam lurus bendul jugak la, haha, sori Faiz. That's why aku agak emosi sikit bila dia nak g. Tambah lagi tahun ni aku akan kawin, so pasni memang dah susah dah nak gather. X tau la bila lagi nak jumpa dia.
Makteh, grew up in front of her..

Ngan adik2 (Iylia was not in the photo)

Pas briefing ngan wakil MARA..

Duta kecil Malaysia ke Rusia..

Kawan2 seperahu..

Sekejap jer masa berlalu. Semua dah besar, dah ada tanggungjawab sendiri. Aku harap sepupu aku ni akan dapat sumbangkan sesuatu kepada agama, bangsa n negara. Ubah sikit mentaliti orang Melayu nanti. Ini tidak, nak g belajar luar negara pun nak guna kabel. Lembik n tiada daya usaha. Apa2 pun, menyesal jugak aku x belajar pandai2 n rajin2 masa sekolah dulu. Teringin jugak nak g luar negara even dah pernah gi Hadyai, hehe. Faiz, hang belajaq la rajin2. Jaga diri baik2. Balik with 1 piece.
Time to go..adios!

p/s: Bon voyage bro..Hope hang suka jacket merah tu. X tau apa nak bagi kat hang.

No comments: