Oct 20, 2008

'Tribute to HouseMates'

Blog saya kali ni, aku akan berbicara tentang housemates yang sekarang sama2 menetap di 6-18-3, Villa Sri Kenanga. Kami berpindah ke apartment tu lebih kurang 3 bulan y lepas. Kira2, dah 3 kali la kena bayar semua bil,hehe..Mula2 masa pindah, kami hanya berempat iaitu aku, Syafik, Jam n Travis. Pastu pas 2 minggu kot, baru Kerol ngan Sirul masuk.

Jam adalah roomate aku. Baguih dok ada budak ni. Masa kami mula2 nak pindah, masing2 pokai. Jam sorang ja yang ada duit masa tu jadi dia ngan murah hati telah belikan kipas dulu untuk aku tidur kat rumah tu. Macam2 dia dah beli guna duit sendiri dulu termasuklah Astro. Dia ni jugak jenis yang x suka sepah n rajin. Masa bulan posa ri tu, dia la y hari2 kuar g beli sahur untuk kami. So far, memang ok n best la duduk ngan mamat ni.

Syafik pun ok gak. Dia ni jenis ringan tulang nak tolong. Dia ni pun jenis x berkira kalau untuk tolong member2. Kuat main game. Selalu gak main game bola ngan aku tapi sampai sekarang aku belum mampu nak kalahkan dia. Boleh kira ngan jari berapa kali dia kalah ngan aku. Y selebihnya aku kalah je memanjang. Tension gak nak main lagi. Tapi xpa, tunggu aku dah teror nanti, aku belasah ko cam terorist, haha..

Travis, mamat ni asal dari US. Dia ni aku kenal dari member aku, Ryan. Travis ni member dia kat Texas sana nu. Masa Travis datang sini, dia xda member sangat. Susah gak la nak cari rumah sewa. Pastu, aku pun ajak dia stay ngan aku. Ok gak. Masa mula2 nak masuk rumah ni, dia bawa peti ais dia sama. So, memang advantage gak la. Pastu dia ni memang tak reti Melayu. Jadi advantage la untuk aku n housemate y lain untuk belajar BI. Dia ni kepala cam kitorang gak. Jenis tak kisah n boleh bawa diri. Y paling best, masa bulan posa dia pun posa cam kitorang gak. Siap bangun sahur lagi tu.

Kerol, mamat ni mula2 x plan nak stay ngan kitorang. Dia masuk rumah kitorang sebab dia tiba2 plan nak sambung master. Mula2 dia nak stay ngan Yamin n Izar. Tapi diorang sewa rumah jauh sangat dari USM. So, memandangkan kat ruamah kitorang ada satu lagi kosong, so, offer la kat dia. Pas je dia pindah, rumah kitorang terus jadi bising. Dia ni memang kaki buat lawak n gelak. Pastu jenis selamber n x kisah. Kira boleh ngam la ngan kitorang ni.

Sirul plak, dia tumpang sekejap kat rumah kitorang. Mamat ni jenis jarang kat rumah. Dia dah dapat keja kat FELDA. Bulan depan dia nak pindah dah. Dia ni lagi jenis x kisah. Apa2 pun xper. Jenis kuat sukan. Atlet USM ni beb. Selalu kat luar. X bersukan, mesti ngan awek dia. Jenis y sayang awek gila baban ni,hehe..

Aku plak, jenis yang kritikal. Ramai gak y x suka kat aku, hehe. Tapi, aku suka ngan housemates aku sekarang. Cam Kerol, dia dapat offer keja kat Sime Darby n nak pindah gak. Tapi aku cuba psiko dia supaya x g. Kerol, kalau ko baca blog ni, kira ko x jadi pindah la kan,hehe.

Ok, dah xda menda dah nak cita. Aku cuba sedaya upaya x puji housemates aku lebih2 dalam blog ni. Malas je sebab nanti ingat aku nak bodek. Ok la, apa2 pun, hope kita semua akan sama2 graduate ngan master nanti kecuali Jam dalam Ph.D ngan Travis y bukan student tu...ok.

1 comment:

NA said...

izikan ku pergi...hehe =(