Dec 22, 2009

'Motor Idaman'


Dah lama rasanya aku dok mengusyar sebijik motor nih. Saja ja hari ni buka internet n try surf latest model motor jenis ni. Harganya mahal giler x ingat (bagi aku la). Biasanya orang kalau nak beli motor jenis ni, diorang akan beli y 2nd-hand sebab harga dia 1/3 dari harga asal. Of course kalau motor jenis camni, maintenance dia agak tinggi. Kalau minat pun, memang kena tengok taraf kewangan n usaha y dibuat. Jangan dok angan2 Mat Jenin saja.

Motor y aku maksudkan ialah Honda Goldwing. Y baru harganya lebih kurang RM160k. Y secondhand plak, kena tengok tahun registration n keadaan motor tu. Biasanya, motor jenis camni, payah nak rosak n kena repair teruk2. Kualiti dia memang tiptop n sangat famous. Kalau 2nd-hand, tahun y paling famous orang suka beli iaitu model keluaran 95 n 97. Harga lebih kurang RM 50-60k jugak la.

Aku target, lepas settle beli umah, aku nak tangkap motor ni sebijik. Rumah adalah property wajib setiap orang. Tapi aku harap impian aku ni xkan berkubur..

No comments: