Dec 1, 2009

'Kehidupan lebih bermakna'

Hari ini, genap sebulan aku telah mendirikan rumahtangga. Sekejap sangat rasa masa berlalu. Padahal, rasa cam baru semalam je semua2 tu terjadi. Sebenarnya, apabila orang sekeliling melihat kami berdua di USM ini, nampak cam sama saja, seperti sebelum berkahwin. Hakikatnya, banyak berlaku perubahan di dalam kehidupan ini. Walaupun x sampai 5 minit, status aku bertukar pada 30 Oktober y lepas, namun, alhamdulillah, aku dapat rasakan aku telah bersedia untuk memikul tanggungjawab y lebih besar. Sebagai anak lelaki di dalam keluarga, pastinya tanggungjawab aku pasda keluarga tidak akan terpadam walaupun aku telah berkeluarga. Mak n bapak menjadi tempat aku untuk berbakti, begitu juga dengan kedua-dua mentua.

Rutin harian tidak banyak berubah, namun kehidupan lebih terurus. Ada orang y menjaga makan minum. Hidup lebih bermatlamat, sementelah aku perlu untuk mengejar isteriku y selangkah terkehadapan daripadaku di dalam akademik. Kami punyai cita2, punyai impian. Kami sedang gigih berusaha untuk mencapai segala mimpi kami itu. Bak statement daripada Honda, The Power of Dreams. Itu y akan cuba kami capai. Segala perancangan sedang berjalan dengan teratur. Di harap, walaupun pasti akan ada cabaran, namun kami akan berjaya melaluinya.

Sekarang, banyak perkara dikongsi bersama. Segala masalah akan dibawa ke meja perbincangan. Toleransi n tolak ansur menjadi kunci utama kebahagiaan. Hal rumahtangga diuruskan bersama2. Semoga apa y ada, akan berkekalan sehingga nafas ini terhenti.

No comments: