Jan 9, 2009

'Palestin semakin sengsara'

Ya Allah! Mungkin pada masa sekarang ni, roket2 n bom2 Israel laknatullah masih menghujani bumi Palestin. Apa y kita lakukan apabila melihat gambar anak2 kecil begelimpangan tidak lagi bernyawa? Kita hanya berpeluk tubuh. Tidak langsung tidak menangis sepertimana kita menangis apabila peserta Akademi Fantasia tersingkir. Bodoh betul kita ni.

Bukan salah Amerika, bukan 100% salah Zionis menyembelih n membunuh rakyat Palestin. Tapi salah orang Islam keseluruhannya. Arab, bangsa y masih jahiliah pada zaman moden ini. Tidak menggunakan nikmat kekayaan y Allah berikan kepada mereka untuk membantu umat Islam lain. Mereka diredhai dengan Islam, tetapi jahiliah dalam bentuk kemanusiaan. Mereka tetap tamak. Hubungan dengan manusia sesama agama dibezakan oleh jurang sosial. Adakah kita boleh menerima tindakan mereka y membazirkan kekayaan ke jalan y tidak sewajarnya. Melabur berjuta2 ringgit membeli unta tercantik, plat kereta, kelab bolasepak n macam lagi. Padahal hasil kekayaan mereka datang dari Allah y memberi kemakmuran minyak di negara mereka untuk membantu umat Islam y ditindas. Arab lebih kaya dari Amerika, namun kenapa mereka lembik n dayus. Ini kerana, sikap tamak dalam hati mereka y menghalang mereka untuk membela Palestin. Kalau kita lihat, bangsa Arab ini begitu kurang ajar n tidak hormatkan orang lain. Di USM, kita boleh lihat fenomena sedemikian.

Negara ini n boleh dikatakan hampir semua umat Islam di Malaysia mengutuk keras n memaki hamun Israel. Tapi tahukah, bahawa mereka inilah y membiayai Israel untuk melakukan kekejaman kepada Palestin. Kempen boikot kedengaran di sana sini, tetapi tidak seorang pun perokok memboikot rokok. Hampir 35% perokok di negara ini adalah orang Islam. Namun, tidak akan sesekali mereka ini memboikot merokok n selama itulah mereka membantu Israel menyembelih umat Islam Palestin. Padahal rokok terang-terangan produk Yahudi n Amerika. Hentikanlah bercakap berkobar2, tetapi cakap x serupa bikin.

Semoga Allah merahmati semua roh para syuhada di Palestin. Al-Fatihah.



No comments: