Dec 16, 2008

'Lelaki Hipokrit'



Ok, entry kali ni, bukan sengaja nak mencipta provokasi. Tapi terdetik aku nak tulis even aku cam mengata(kutuk) kaum sendiri ja. Well, I want u people to judge.

Refer to title, aku suka nak cerita 2 kisah tntang org y aku kenal even xla rapat. Ok, aku kenal satu girl ni. Pakwe dia study kat luar negara. X tau la belajaq apa, tapi kira long distance relationship la ni. Ok, sapa2 y pernah bercinta (of course ramai) mesti tau betapa peritnya long distance loveship ni, terutamanya kepada lelaki la. Even aku pnah gak rasai pengalaman camni, tapi x kritikal kot. Klu x caya tnya la kat tunang aku sekarang ni, hehe~~. Ok, mamat y kat luar negara ni punya la 'cinta' kat minah ni, sehinggakan makan x lalu, tidoq x lena n mandi x basah bila x dengar suara minah ni. Asyik nak melepaskan rindu jer di telepon. Sampai satu tahap, time2 tgah minah tu ada discussion pun, klu dia nak bgtau nak call ( nak dengar suara konon), dia degil nak call jugak even x boleh. Siap merajuk la, marah la klu x dapat bercakap. Pastu minah ni kena hantar mms la bila dia rindu nak tgok muka. Eii~~~. Mamat ni kaki mendesak. Bab cemburu pulak, toksah cerita la. Cemburu tahap dewa punya. Minah ni jeling mamat lain pun x boleh. X tau la klu dia pun x jeling minah saleh kat sana. Minah ni tengah buat master tapi dia desak nak kawin sebab takut kehilangan konon. Kebetulan minah ni baru dapat scholarship. Dah pakwe gedik sangat nak kawin, dia pun ikut la. Tup tup, pas stay kat sana, beranak, suami tu hantar pula dia balik ke Malaysia dengan anak sekali atas alasan suami tu nak sambung buat master kat luar negeri. Boleh pulak berjauhan. Ish, bila dah dapat apa y dia nak, mula la berubah. X mati pulak aku tengok mamat tu bila berjauhan dengan isteri dia. Hipokrit betul!

Kisah kedua, ada satu couple ni, pakwe dia psiko sikit tapi bukan gila. Dia ni jenis y syok sendiri bila bersembang tntang hal2 perempuan. Budak bio gak. Ada sekali, dia tnya makwe dia ni, "eh, orang perempuan kentut ke." Pastu, makwe dia ni dok canang pulak y pakwe dia ni jujur, noble sehinggakan anggap perempuan ni makhluk y paling suci sampai x kentut. What the h***! Ada jenis lelaki camni, y berpura2 kononnya x ambil tau langsung pasal perempuan, makwe dia sorang la y mengajar dia tentang erti kehidupan. Konon~~! Padahal dia x tau, pakwe dia ni jenis bila tgok perempuan, sampai tembus ke dalam dia tengok.

So, inilah cerita dia. Korang fikirla sendiri. Aku minta simpang la jadi benda2 camni kat relationship aku. Even aku pun lelaki, tapi aku malu bila lelaki buat cmni. Mereka sebenarnya x respect pun relationship diaorang. Memang betul, lelaki kepuasan dia melalui vision, perempuan pula melalui emotion. Tapi, x payah jadi hipokrit. Be yourself. Bercinta bukan untuk berseronok, tapi komitmen. Ini x, masa bercinta makan sopan je, pas kahwin, buruk lantak giler. So, kepada sesiapa y baru nak bercinta, sedang bercinta or sudah kahwin, please, respect love. Love is from God. Jadi, apa y hadir dari Tuhan, perlu dipelihara dengan baik. Aku teringat kata2 roomate aku, Travis tadi, a noble man is who give his love to a person unconditionally!

p/s : Ada sorang girl y aku kenal dah bagi ciri2 lelaki y dia suka(since dia pun belum terbuka hati nak bercinta). Lebih tua, kaya n bijak. One of housemate aku ada ciri2 tu. So, cam hampir betul gosip2 tentang mereka berdua before ni!haha~~

2 comments:

FuzAma said...

heeee...dah boleh agak dah sapa dia..hahahah...doa2...aminnn..

blh tahan jg falsafah cinta Travis ya...sangat setuju!

Anonymous said...

hmm...cam kenal je org yg nak ciri2 lelaki idaman camtuh...xlaen dan xbukan..jeng3..hak3..xsey..nnt kawe kene lesing dek mek klate..opsss