Dec 10, 2008

'Hari ni dah keja!'

Salam Korban! Eh, lain macam jer salam ni. Dah lama aku x tulih menda dalam blog ni. Al-maklum jer la, cuti panjang plak aku kali ni. Cuti raya ngan cuti sbab abang aku nak kawin. Aku? Bila nak kawin?! Well, itu bukan topik aku kali ni. Y tu, aku akan tulis lain kali, haha~~.

Raya korban kali ni mmg aku letih nak mampus. Rumah aku organize majlis korban. Actually, aku punya neighbourhood y anjurkan, tapi, sebab bapak aku pengerusi penduduk kampung tu, so, majlis tu buat kat rumah aku la. 3 ekor lembu tumbang. Majlis tu malam raya pertama. Kira malam kelmarin la. Siang tu, dalam pukul 2 camtu, lembu pun start nak di sembelih. Nak dijadikan cerita, sekor lembu terlepas. Gila betul! Dekat sejam aku, bapak aku, abang aku n beberapa orang kampung kejar. Naik semput aku. Lastly, kitorang dapat kepung lembu tu. Tapi dia nak lari jugak sampai terjatuh dalam longkang masa dia try nak lompat cross longkat dekat depat surau kampung aku tu. Pastu, jadi satu hal pulak nak tarik dia naik. Dah la tebing longkang tu konkrit, 90 darjah. Bayangkan camna nak naikkan dia. Pastu terpaksa la ramai2 tarik n angkat dia naik ke darat. Berat giler!! Lembu tu pun cam dah penat pas naik, terus x bangun2. Apalagi, kitorang sembelih kat situ jugak la. Dalam belukar pulak tu. Pacat banyak giler. akhirnya, semua selesai. Malam tu lepas masak ramai2, makan la. Member aku, Ryan n Amy dari Penang pun datang. Majlis habis dalam pukul 11 camtu. Lauk semua habis. Ramai giler tetamu, sampaika nasi habis x smpai sejam. Tapi aku dok leka sembang ngan member2 sekampung sampai dekat pukul 1. Letih giler, tapi seronok la. Tapi aku xda gambar dengan camera aku sebab sibuk giler, x smpat nak bergambar.

Kenduri memang la best, tapi lepas kenduri tu la y x paling x best. Semua blah awal. Aku terpaksa ponteng keje semalam sbab nak kena basuh periuk. Giler, aku sorang2 kena basuh 5 bijik periuk besar. Dah semua pakat2 nak pi keja. Konon la. Lepas ni, kalau ada kenduri lagi, petang kenduri aku nak chow dah, haha~~.

Hari ni aku masuk keja balik. Lega sikit. Banyak keja tertangguh ni. Tapi sempat plak aku masuk entry ni. Keja keja keja! Selagi blom tutup mata!

p/s : Malam ni kena hantar Jam pi sg. nibong plak! Dia nak p Phuket. So, memang sah ko kena belikan aku souvenir Jam!

No comments: