Nov 9, 2008

'Kisah Kasih Part 1'

Sebenarnya, sukar untuk berkongsi atau tidak manis kalau sengaja menceritakan tentang kisah cinta sendiri. Ia seperti memuji diri sendiri atau dalam kata lain, 'POYO'..tapi, tiba2 rasa teringin pulak untuk bercerita tentang bila kisah kasih aku bermula..

Semua orang pernah bercinta. Bercinta pun ada macam2 jenis. Ada cinta monyet, cinta beruk, cinta laila majnun dan sebagainya. Kisah cinta aku bermula sejak hari pertama aku berada di dunia ini. Kasih aku tercurah pada mak dan bapak,abang dan kakak. Ini adalah kasih y eternal sepanjang aku hidup di dunia dan akhirat. Sampai sekarang, aku mesti mahukan masa untuk aku berada bersama keluargaku. Sebab tu aku selalu gak balik ke kampung. Nasib baik kampung aku kat Kedah jer, negeri yang paling vogue kat Malaysia ni (2 Prime Minister from Kedah k).

Masa aku sekolah rendah, xder la plak cinta monyet. Xder sapa syok kat aku masa tu agaknya sebab aku ni cam budak nerd+lembab dalam hal2 nak bercinta ni. Standard la beb, budak sekolah rendah. Agak2 la kalau nak bercinta pun. Tapi aku ingat la, aku ada minat kat sorang budak pompuan ni masa darjah 3. Wahaha~~~. Lawak kalau ingat balik. Tapi memori ni dah kelabu dah. Cam x ingat sangat. Dah lama kan. Secret admirer tu berakhir bila budak tu pindah sekolah. Cam drama pulak.

Pastu, masa masuk sekolah menengah, aku sekolah kat Maktab Mahmud. Sekolah ni semua student lelaki. Confirm la x jumpa orang y boleh dicintai. Mana aku ni bercampur or bercinta. Kecualilah kalau aku ni gay, haha~~

Pastu, aku tukar sekolah. Masuk sekolah Teknik, sekolah mixed lelaki n perempuan. Masa form 4 aku ok lagi. Masa form 5 aku ni terbabas sikit. Faham2 la. Nak kata cinta pun x. Cinta monyet pun x. Aku jer y syok sendiri agaknya masa tu. Tapi memang, budak2 punya pemikiran ni memang sangat la x matang. Aku, kalau boleh patah balik masa ke zaman form 5 dulu, sumpah aku xnak ada benda2 camtu dalam life aku. Aku nak tumpukan perhatian kepada pelajaran aku. Konon je~~

Tapi, ok gak aku fail SPM dulu. Ada hikmahnya. Aku dapat 2nd intake ke matrik. Masa time kat matrik ni la aku jumpa dengan buah hati aku sekarang, tunang y tercinta. Pelik, masa awal2 tu aku xdak la pulak rasa nak bercinta atau berharap jumpa cinta kat matrik, tapi tu la, Tuhan Maha Merancang. Aku x pasti bila timbul rasa suka kat dia. Tapi, y pastinya, dari sem 1 lagi aku dah syok kat dia. Tapi aku ni ego sikit. Lansung aku x tunjukkan ke'syok'kan aku tu. Lagipun, dia ni nampak cam jenis y 'say no to love'. Ramai student lelaki sekeliling aku y syok kat minah ni. Of course la aku rasa memang aku xdak can nak mengorat dia. Tapi secara x sedar, aku termengorat dia. Aku x tau, tapi pas bercinta ngan dia baru aku tau y dia terpikat dengan aku (ayat poyo lagi). Aku ni nampak cam male cauvinist la masa kat matrik dulu. Macam2 gelaran geng2 pompuan bagi kat aku, sombong la, ego la n macam2.

Panjang la kisah kasih ni. Aku pun dah penat nak taip. Kalau nak sambungan, tunggu part 2. OK.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha..syahdunye kisah kasih incik taib..menjejes2 air mata sy..huhu.arinih baru berpeluang bace kisah nih sampai abes..haha..mane part 2 nye?