Feb 19, 2009

'Catatan tentang kehidupan'

Semua orang ada kenangan. Ada y best, ada kenangan y hampeh! Aku pun mestila banyak memori or kenangan y kadang2 menjengah kembali, menerjah kepala hotak aku y 2 3 hari ni cepat pulak jem. Jiwa x kacau pun, tapi kadang2 terpikir gak, seronok yek waktu muda2 dulu, hehe.

What I'm trying to say??! Sebenarnya, xdak idea pun nak tulih apa2. Tapi aku ada something y aku teringat. Aku bukan orang senang. Bukan dari keluarga y well-off. Bapak aku cuma penjawat awam berpangkat rendah, mak aku pulak surirumah. Tapi alhamdulillah, mereka mendidik n membesar aku sehingga aku boleh dikatakan sampai ke tahap y aku x pernah mimpikan. Dulu, aku tidak terfikir untuk belajar di universiti, menjejakkan kaki ke luar negara untuk belajar, mendapat segala kemudahan dengan ilmu n mendapat kepuasan dalam hidup y tidak boleh dibeli dengan duit. Mak n bapak aku adalah segala2nya di dunia ini.

Dulu aku selalu cemburu dengan sepupu2 aku y lahir dalam keluarga y senang n mewah. Kadang2 otak budak2 aku ni selalu dok pikir benda2 negastif, naper parent aku x kaya cam parent diorang. Tapi sekarang, tiada perkataan y paling besar y boleh aku katakan kecuali syukur y teramat2 atas kehidupan aku ini. Mak n bapak y berkorban untuk aku, aku doakan supaya di sana nanti, Allah akan memberi mereka syurga sebab di dunia, mereka telah berkorban menjadi syurga aku.

Banyak pengalaman y mahu aku kongsikan dengan semua orang. Pengalaman y paling bermakna adalah semasa aku di matrik dulu n semasa aku di Dublin dahulu. 2 tahun bukan satu jangkamasa y singkat. Walaupun aku gagal dalam mencari ilmu, namun pengalaman aku terlau mahal harganya. Ia membentuk pandangan n keperibadian aku. Aku keras hati (bukan hepar chirhossis), tapi aku keras hati bila nak membuat sesuatu keputusan. Aku dah x kisah kalau anything bad nak jadi kat aku lagi, sebab semasa aku membesar, aku sentiasa diingatkan supaya tabah.

Rindu betul aku dengan kenangan indah semasa remaja dulu. Sekarang tanggungjawab semakin menggunung. Semoga jalan y aku lalui tidak akan terpesong n kehidupan akan sentiasa menyebelahi aku kali ini, amin....

2 comments:

Anonymous said...

:)...aku p0un jadi sayu baca entry hang kali ni. well, tulisan dari jiwa kan!

sahabat,
apa yg kita miliki. segalanya dari DIA. Allah tahu hati kita. jiwa kita. diri kita. dan DIAlah yg MAHA ADIL lagi Ar Rahman dan Ar Rahim. memberi kepada sesipa yg dikehendakiNYA. tanda CINTA dariNYA

Saling mngingati. semoga segala pemberian. nikmat atau ujianNYA. sentiasa mendekatkan kita dgnNYA.kerna DIA terlalu CINTAkan kita. cuma kita yg selalu alpa.

chaiyok ZUL!org KEDAH mmg best! :P

Hafezul said...

Kelu, x tau nak ckap apa2, hehe.