Feb 5, 2009

'Peningku..'

Macam2 perkara pelik y terjadi kat sekeliling kebelakangan ni. Dunia mau kiamat ker?? Pelik la, pelik betul, hehe. Aku masih x boleh lupa orang2 Johor dapat peluang tengok pocong. Bukan hanya 1, sekeluarga pocong diorang dapat tengok. Ni merupakan sejarah n rekod terbaru ni. Pelik kan. Menurut laporan dari sebuah akhbar (bukan Berita Kampus), pocong tu muncul dalam keadaan penuh menyeramkan n misteri. Ia telah mengejutkan beberapa orang kaki pancing y tengah syok memancing kat tepi pantai kat Johor sana nun. Kemunculan pocong tu juga diikuti dengan bau kapur barus y kuat. Pening aku fikir, camne bau kapur barus bercampur ngan air laut yek. Pastu, ada y berani, g buka ikatan kain pocong tu. Suprise! xder pocong pun!y ada hanya seketul batu. Pelik2..

Semalam, heboh kat Perak, kerajaan bertukar. X pernah berlaku lagi kat Malaysia ni, peralihan kerajaan sebelum pilihanraya. Sihat ker x orang2 politik kita ni?? Aku pening la pikir, camna la BN boleh nak ambik orang2 y lompat parti camni. Ala, pasal loyalty ni, kalau orang bercinta la, contohnya A cinta dengan B. Kemudian A cinta pulak kat C. Tak mustahil nanti A cinta pulak dengan D, hehe. Pening x??! Pastu y A pulak, ada kes pulak tu kat mahkamah sebab ada affair dengan E (kekasih gelap la ni). Apa kes BN nak ambik orang2 camtu. Kalau aku la jadi PM, aku buat jer pilihanraya baru dalam keadaan gawat ni. Biar lagi pening orang Perak. Merengek la MB Perak y lama ni. Yela, baru sebulan merasa naik Camry baru. Tak sempat g 1st time service pun, haha. Apa2 pun, biar mereka sudah y pening, kita teruskan hidup cam biasa.


p/s : Aku rasa la kan, pening aku ni xleh cure la ngan PCM. B, tolong picit!!!!

2 comments:

FuzAma said...

hohoho..dunia dah pusing terbalik...tu yg semua pakat pening..hua3..

teruskan hidup..walau apa terjadi!

nak tergelak tengok geng politik kat Perak...boleh pulak main pass2 dan pindah2 pemerintahan..ingat pemerintahan istana pasir ke?eee...cam budak2...tapi itulah..pemimpin2ku!

Hafezul said...

Kedah kita aman damai Fuzah!hahah!idop ustaz!!